tirsdag 26. september 2023

  En festdrakt til barn

Høsten 2022 hadde jeg som mål om å sy festdrakt til vårt yngste barnebarn på 4 år,
 den skulle hun få til 17. mai 🇳🇴 2023.

Ull- og brokadestoff ble bestilt fra Rainbow tekstil.
En bok om emnet ble kjøpt og flere lånt fra biblioteket.
Med mønster fra bøkene sydde jeg tre forskellige liv av restestoff og de ble sendt til lillejenta for prøving.
Prøvene jeg sydde spriket i armhulene, selene over skuldrene var satt alt for langt ute på skuldrene osv.
Heldigvis holdt min venninne på med samme prosjekt, og av henne fikk jeg mønster til overdelen.  
Den passet aldeles perfekt til lillejena.
Tusen takk, K F😍



Broderi etter min gamle barnefestdrakt ble brodert på med 
Alv kamgarn fra Hillesvåg.
Dette nydelige garnet har jeg brukt mye til å veve skjerf av, 
det var rester etter vevingen som ble brukt til broderingen.




Etter hvert som stakken legges ut vil det komme flere blomster på,
jeg har lagt av nok garn til det.


Den lille fuglen i sølv har vært et anheng, 
synes den passet så fint på lommen. 


En cape til lillejenta, den ble foret med brokadestoff.



Viktig at sømmer treffers perfekt!







Så, her er hun, med tillatelse fra mammaen og pappaen hennes.

                             


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar