tirsdag 25. oktober 2011

Ull

Det er ull det går i for tiden, og symaskinen har fått en liten pause. 
Jeg spant to nøster på håndteinen av vår egen ull, deretter ble nøstene spunnet sammen. Med den tyrkiske håndteinen ble nøstene veldig greie, det var bare å dra i tråden som stakk ut under. Smart!
Her er begge nøstene snurret sammen, og jeg fikk en hespe på 100 gr.




Jeg var så heldig å få noen sekker villsau ull, og det er denne ullen som nå er på håndteinen.
Denne ullen er utrolig myk og fin.
Bakerst i bildet ligger ferdig kardet villsau ull.
Det går ikke så fort å spinne ull på denne urgamle metoden, så nå har jeg bestilt en rokk. Slik ser den ut...


Bildet har jeg lånt fra Spinnvilt.






4 kommentarer:

  1. Du er jo allerede kjempeflink til å spinna :) Gratulerer med ny rokk. Same merke som eg har, men ein anna modell. Lukke til med spinninga :)

    SvarSlett
  2. Flitting på spinnesiden. Garnet ser nydelig ut. Jeg har min oldemors rokk, men den er bare til pynt og så prøver barnebarna den litt av og til. Gratulerer med ny rokk og lykke til vdere!

    Klem :)

    SvarSlett
  3. Ull er det fineste som finnes nesten.. jeg har ull og jeg har håndtein, men får ikke til å spinne! Ditt garn ser jo helprofft ut.

    SvarSlett
  4. Så flink du er med spinningen av garn. Hva skal du gjøre med alt garnet ??

    SvarSlett