søndag 28. november 2010

4. brikke og lyslykt av is.

Her er brikke nr.4, ble fornøyd med den. Den lille pepperkake mannen ser litt redd ut, synes jeg. Tror han er litt mørkeredd...



Været her er fremdeles like flott og kaldt. I dag tidlig fylte jeg vann i en plastbøtte og satte det ut i kulden.
Vannet frøs til is ganske raskt, og i ettermiddag tok jeg spannet inn under springen for å løsne isen fra spannet.


Jeg måtte passe på så ikke isen frøs ned til bunnen av spannet.


 Under innfrysing dytter jeg med fingrene forsiktig bunnen litt opp av og til. Det gjør jeg for at bunnen ikke skal fryse til is, samtidig som jeg da ser hvor tykk veggen er. 
Det er bunnen som blir toppen av lykten.
Lar du bøtta bunnfryse, vil du ikke få hulrom i lykten.

Slik ser lykten ut, og den har et fint hulrom i midten for kubbelys.



Ha en koselig kveld.



2 kommentarer:

  1. Brikkene dine er så fargerike og fine. Kjekt arbeid. Islykta var lekker.

    Ha en fortsatt god adventskveld!

    SvarSlett
  2. No har vi laga 4 lykter. Ingen problem å la den bunnfryse, bare slå hull med en hammer el.l, tøm ut vannet så er der et fint hulrom. Da kan åpningen reguleres etter hvor stort hull du vil ha:)

    SvarSlett