torsdag 19. september 2013

Støping med betong.

Det er ikke alt en prøver å lage som er like vellykket...
I sommer rigget jeg meg til for å støpe fat med avtrykk av
et stort rabarbrablad.
På nettet har jeg sett så menge flotte fat, selvfølgelig fikk jeg lyst å prøve.
Mannen hadde en sekk sement på lur og rabarbra har vi i hagen. 
Men, så er det det med tålmodigheten, da!
Sement må jo få lov til å tørke noen dager, dessverre klarte jeg ikke å stagge nysgjerrigheten min og
fatet sprakk i to på langs.


Siden fatet er delt i to, kan det ikke brukes som fuglebad slik det var tiltenkt.
Her er de to delene samlet og støttet opp med noen steiner, slik skal det få ligge til pynt.
Vel, vel, det er bare å prøve på nytt neste sommer når rabarbrabladene står som finest.


En liten helle av sementrester.


En søndag hvor været var sånn noenlunde, pakket vi niste og kaffe/te i sekken og 
gikk en tur i fjæra.
Det pleier alltid å flyte i land drivved på denne plassen, og noen fikk bli med hjem.


Jo da, jeg har en plan.


Ha en fortsatt god uke:)

3 kommentarer:

  1. En fantastisk fin ide med fuglebadet og øv :-( at det ikke lykkedes for dig.
    Sådan noget drivtømmer har jeg også svært ved at gå forbi.
    Spændt på, hvad du finder på med det.
    God weekend, den er jo lige om hjørnet.
    Klem

    SvarSlett
  2. Så spennande prosjekt med rabarbrablad. Og det er jo flott til pynt. Og drivved er jo så flott. Ynskjer deg ei god veke :)

    SvarSlett
  3. Jeg vet det er lenge siden det var noe nytt fra deg men jeg håper du leser dette like vel. Takk for den nydelige ullen, den har endelig blitt til et flott garn.
    God fortsetting på det nye året :)

    SvarSlett