tirsdag 9. november 2010

Geocaching og julekuler.

I helgen hadde vi besøk av tre små barnebarn, og  søndag gikk vi på tur for å finne geocach. Jentene fikk med reflekser som de skulle bytte med det som ligger  i boksen.  De vet hva det hele går ut på, for dette pleier de å gjøre sammen med sine foreldre når de går på tur.

Her er boksen, og i den ligger det også en liten notisbok og blyant så vi kan skrive navnene våre .
For de som ikke vet det, Geocaching er en verdensomspennende "skattejakt" hvor vi bruker GPS og koordinater for å finne boksene som er gjemt.

Om kveldene, når jentene hadde lagt seg, fant jeg frem strikkepinner og julekuleboken til Arne og Carlos http://www.arne-carlos.com/

Slik ble mine julekuler, og som fyll brukte jeg kardet ull fra våre egne sauer.



3 kommentarer:

  1. Så morsom og sikkert utfordrende lek. Dette er nytt for meg. Julekulene var kjempefine.
    Ha en fin tirsdagskvekd!

    SvarSlett
  2. Så fine julekulene blei!
    I dag kjøpte eg boka. var litt morsom, så måtte nesten ha den;) Er på nattevakt, så finner frem strikkepinnene når det roer seg litt her.

    SvarSlett
  3. Hei KariL:
    Ja, det er spennende. Det er lagt ut en del rundt der du bor, ta med barnebarna og prøv.

    Hei Gunn:
    Håper du fikk en rolig vakt, og har fått strikket noen kuler.

    Kulene ble fine når de ble strikket med tynne pinner og fylt med ull. Med syntetisk vatt ble kulene klumpete og stygge.

    Ha en fin kveld begge to:)

    SvarSlett