lørdag 18. april 2020


Veving


I disse tider må en finne på noe hyggelig å gjøre, for eksempel veving.
Det er det jeg har holdt på med de dagene det regnet her.
Mesteparten av garnet som ble plantefarget fjor vår/sommer er brukt opp,
strikket til små plagg til lillegullet.
Noen hesper var det igjen, garn av tynn merino ull,
farget med blader fra en gammel krokete fjellbjørk.
                                                
En herlig gulfarge, synes jeg.


Nå er garnet blitt til en tubehals, vevd etter mønster fra heftet "Kjærtegn til halsen Skjerf og sjal".  Heftet ble kjøpt fra Norges Husflidslag sin hjemmeside.
Heftet er laget i samarbeid med Rauma garn.






Frynsene ble klippet bort og skjerfet sydd sammen med symaskin.

Her ligger renningsfletten med skillepinner på plass.






Riktig god helg ☀️

4 kommentarer:

  1. Hei, hilsener til deg. Nydelig skjerf, fantastisk garn og fargen er perfekt.
    Jeg fant deg ved en tilfeldighet og er glad for den fine bloggen du har. Du gjør fantastiske ting. Jeg elsker også å veve ... Jeg deltok en gang på et kurs - en uke - veving er flott :-) Jeg håper jeg kan prøve igjen. Ha en fin helg. Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Viola.
      Tusen takk.
      Håper du vil få anledning til å veve igjen, det er så spennende :)
      Ønsker deg fine dager.
      Beste hilsen fra meg.

      Slett
  2. For ein lekker hals og flott arbeid :)

    SvarSlett