mandag 30. mars 2020


Veving

av et lite ullteppe,

teppe som lillegullet kan ha i sportsvogna si ble vevd med 
Rauma finull i både renning og innslag.

Jeg brukte skje 30/10, 1 tråd i tind og 1 tråd i hovel.
Etter at teppet ble klippet av veven og måtte frynser tvinnes,  så ble teppet vasket i
maskinen på ullprogram. Deretter fikk teppet en tur i tørketrommelen.


Jeg er veldig fornøyd med fargevalget 👌



Teppet fikk to turer i vaskemaskinen, det ville slett ikke tove seg sammen så mye som jeg ønsket 😊
Kanskje et tredje vask vil gjøre susen, det får heller mammaen eller pappaen til lillegullet ta seg av etter hvert.
Jeg hadde kjøpt inn rikelig med garn, dermed vevde jeg et nytt teppe, helt lik dette.

Ha en riktig fin dag



4 kommentarer:

  1. Hilsener til deg til Vestlandet fra Viola.
    Herlig teppe du har vevet. Jeg liker fargene også.
    Jeg hadde gått på et kurs veve og jeg liker veldig.
    ha det veldig moro med ditt neste prosjekt.

    SvarSlett
  2. Å, så nydeleg teppe, og så flink du er :) Heldige lillegull som får det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk 😊 Lillegullet har koset seg godt med teppene hun tidligere har fått, håper hun vil like dette også😊

      Slett
  3. Tusen takk til deg i Tyskland!
    Så flink du er som skriver så godt norsk 😊
    Jeg er nybegynner med veving og liker det veldig godt.
    Håper du og dine har det bare bra i denne i denne fryktelige virus tiden!

    SvarSlett