fredag 9. desember 2011

Julekuler for den travle.

Til sist jul strikket jeg mange julekuler etter oppskrift fra boken til Arne og Carlos. Mange av kulene ble gitt bort, så i år ville jeg finne på noe lettvint å lage.
Idéen til kulene har jeg etter vår datter som så på TV hvordan lampeskjermer kunne lages selv.


Jeg tror det må være gøy for småbarn å få lage slike kuler, forskjellige typer garn kan brukes, glitter og annet pynt kan selvfølgelig limes på. ( Og gult garn til påske.)


Her er hva som ble brukt: tapetlim, små vannballonger, hyssing og tråd.
En kleshenger beregnet for langbukser er grei å bruke når kulene skal tøkes.
Da er det bare å sette i gang: klipp av passende lengde garn, dypp garnet i tapetlim og vikle rundt en oppblåst ballong som har fått en snor på toppen.
Heng opp til tørk.
Når kulen er tørr, er det bare å stikke hull på ballongen og trekke den ut fra toppen.
Sett på et fint bånd.



Ha en riktig fin helg.


 

2 kommentarer:

  1. Stilig1 Det var en god ide, tapetlim kan brukes til så mye:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kjepegod idè.
    Den "stjeler" jeg gjerne.
    Klem:)

    SvarSlett